Monday 15 July 2013

5th Ramadhan...

Salam semua...

Haiisshhhh....bulan Ramadhan nie malas btol nak snap picture...

Nampak makanan terus terkam jer. Lupe nak ambik segala gambar...

Sebab tue kalo korang sedar entry aku memang tak bergambar lately...

Mintak maap la yerrrr....

So macam aku cerita dari entry semalam, aku berbuka di rumah MIL sempena birthday ibu & nenek.

Nenek yang sakit kaki duduk atas wheelchair tetap bersemangat masakkan makanan berbuka buat kami sekeluarga dibantu oleh pembantu rumah beliau yang sangat setia.

So semalam nenek menyediakan kari ayam untuk dimakan bersama roti kirai (roti jala).

Well bagi aku & family makanan tue memang sangat special la since roti kirai nenek is the best and kari nenek memang marvelous.

Walaupun kari ayam tue pembantu rumah beliau yang tolong kacaukan dalam periuk tapi bahan semua dipantau dan diaturkan oleh nenek. Siap terluka jari nenek semalam kupas kentang...

Then adunan untuk roti kirai plak disediakan nenek dan di blend oleh pembantu rumah beliau dan dikirai oleh BIL aku!!!

Then MIL plak memeriahkan lagi meja santapan dengan membeli baklava & macam-macam manisan arab... Pergghhh...memang sedap!!!

As for kids plak MIL blanje KFC...happy la cucu-cucu diekan...

Aku rase sepanjang Ramadhan tahun nie, semalam adalah tempoh paling lama aku duduk makan kat dinning table. Mane taknyer..makan dengan penuh berselera aku semalam...

Macam aku bagitau diawal entry tadi memang takde sekeping pon gambar aku aku snap gak semalam...

Aperpon as a mother aku bersyukur kepada Allah kerana memberi peluang kepada Hamzah & Hadie meneruskan ibadat puasa di Ramadhan tahun ini tanpa tinggal walau sehari pon lagi.

Ikutkan memang banyak adegan-adegan untuk berbuka yang diorang lakukan. Tapi Alhamdulillah Hamzah & Hadie deep inside them, diorang masih sayangkan puasa mereka... 

So aku buat kesimpulan semua adegan tersebut adalah lakonan semata untuk mengambil perhatian seterusnya bermanja-manja...ekekekekekeke

No comments:

Post a Comment