Sunday 14 July 2013

4th Ramadhan...

Salam korang...

Harini dah 5 Ramadhan. Alhamdulillah my 2 prince Hamzah & Hadie masih kekal berpuasa walaupun beberapa siri mengeluh dan merengek kelaparan dan  penat berpuasa berlaku.

Semalam biler Hamzah keep on saying lapar...lapar...lapar... aku just offer him to berbuka sebab dah tak larat nak dengar die merengek....

Taknak plak die berbuka... tau plak die sayang dengan puasa die.

So semalam kitorg berbuka simple jer kat Subway, Tropicana City Mall. Sebab kedai yong tau foo yang biasa kitorang pegi dulu dah takde tanda halal. So tak berani plak kitorang nak masuk sebab ragu-ragu.

 Then after berbuka, rupanya En Hubby dah beli tiket Pacific Rim...


Uhuhuhuhuhu...bulan Ramadhan pon layan tengok movie tue...

The movie start quite late night so balik rumah memang mid-night laaa....

Pergghhhh...dalam kereta lagi mata aku dah tak larat nak bukak dah....

Nasib cerita Pacific Rim tue memang best!!!

So far aku rase the best movie for 2013 yang aku dah pernah pergi tengok kot...

Sampai rumah dah dekat pukul 1 pagi terus aku ke dapur masak untuk sahur.

So sahur tadi kami sekeluarga makam sup ayam with nasi....

Since masing-masing tido lewat malam tue, sahur memang Hamzah & Hadie melalak la nak bangun...

Adoiii...sure jiran-jiran dengar berdua tue menangis pukul 4.30pagi...

Tapi as a mother aku tau anak-anak aku nie nak gak berpuasa so tak sampai hati biarkan diorang tak bersahur...

Nanges pon nanges laa...penting korang alas perut tue sebelum start berpuasa...

Today merupakan ulangtahun kelahiran dua orang insan yang sangat penting di dalam hidup En Hubby iaitu birhtday ibu (MIL) & nenek beliau (noyang the Hafiizans)...

Menarikkan MIL & nenek mempunyai tarikh lahir yang sama...

Semoga Allah memanjangkan usia ibu & nenek dan semoga ibu & nenek diberi kesihatan dan rezeki yang murah hendaknya...Aminnn Ya Allah.... 

Okla korang, harini kami akan berbuka special di rumah MIL...so kite sambung cerita esok ok!!!

Selamat berpuasa buat semua....

No comments:

Post a Comment