Monday 5 August 2013

24, 25 & 26 Ramadhan....

Salam korang...

Harini insyaAllah tinggal lagi 3 hari sahaja lagi untuk umat Islam berpuasa di bulan Ramadhan...

Sekejap betul rasa masa berlalu...

Sure masing-masing tengah sibuk menyediakan persiapan untuk menyambut Syawal plak kan...

Well kisah Ramadhan aku pon dah nak sampai ke penghujung dah nie...

So far alhamdulillah Hamzah masih mengekalkan puasa Ramadhan tanpa tinggal walau sehari pun lagi...

Hadie plak tahun nie terpakse tuang sehari puasa on last sabtu, 25 Ramadhan. Tue pon sebab die demam panas tak kebah-kebah.

Then bukan takat demam panas jer..bersekali dengan cirit-birit plak tue..so terpakse pujuk die untuk tinggalkan puasa sehari...

To me okla since Hadie pon baru jer 5 tahun.

Buat ape nak pakse die berpuasa jika boleh memudaratkan diri die..tambahan lagi belum wajib ke atas diri die untuk berpuasa...

Semangat berpuasa yang ditunjukkan oleh Hamzah & Hadie tue pon dah cukup buat aku dan En Hubby bersyukur.

24 dan 26 Ramadhan kami berbuka di rumah MIL.

24 Ramadhan aku makan lontong again!!! Yummy!!! Tak pernah jemu aku makan lontong nie... memang one of favorite aku...

26 Ramadhan semalam plak nenek masak briyani udang... MIL beli udang kertas besar-besar dari pasar.

So aper lagi..sampai bertambah nasi la aku makan...memang terbaik....

25 Ramadhan, kami geng-geng Masdutch sama-sama pakat anjurkan majlis tahlil dan iftar di rumah sahabat kami, Rozie.

Muaz & Ahmad sponsor nasi arab, while kawan-kawan yang lain plak bawak perlbagai juadah... memang banyak sangat food siap tapau bawak balik untuk makanan sahur tue...

Aku plak since sabtu tue busy dengan hantar kereta service dan kemas rumah serba sedikit maka aku mintak En Hubby belikan buah yang tidak perlu dipotong...

Meaning buah yang hanya perlu dicuci dan terus hidang...So En Hubby beli la buah longan yang sangat manis!!!

Semoga dengan majlis dan sumbangan yang tak seberapa tue dapat membantu Rozie dalam mencari kekuatan diri meneruskan kehidupan beliau dengan 3 orang anak yang masih kecil lagi...

Ikutkan hati memang sayu biler melihat wajah Aishah Zahra yang baru berusia dalam 40 hari.

Tapi aku pasti setiap kejadian itu ada hikmah disebaliknya.

Semoga Allah akan permudahkan segala urusan Rozie dalam membesarkan dan mendidik ketiga-tiga cahaya mata beliau.

Sesungguhnya itulah harta yang tidak ternilai yang ditinggalkan oleh arwah Iskandar untuk Rozie jaga dan pelihara.

Harini aku dan En Hubby masih bekerja lagi... Yerlaa..nak ambik cuti pon bukan kami nak balik jauh pon.

15 minit perjalanan dari rumah aku dah sampai rumah mak. 

Then 30 minit perjalanan plak dah sampai rumah MIL.... ekekekekekeke

So tahun nie insyaAllah kami akan pulang dulu ke rumah mak aku di pagi raya, then akan langsung ke rumah MIL on raya kedua dan ketiga...

Untuk raya ke-4 dan seterusnya plak bergantung kepada keadaan.

Plan nak bawak the Hafiizans berjalan...kemana tue blom decide lagi..tapi yang sure sekitar Kuala Lumpur jer kot...

Okla korang..harini Hamzah & Hadie ikut aku ke office...so busy sket la aku sebab nak kene layan kerenah dua beradik tue. 

Bukan aper...takot diorang ganggu plak officemate yang lain...

Nak keluar merayau pon tengah patah kaki nie sebab kereta pada En Hubby...

Kesimpulannya... duduk la kami bertiga beranak baik-baik di office jer untuk sepenjang hari....

Selamat berpuasa semua!!!!

 

No comments:

Post a Comment