Wednesday 24 April 2013

Anak Angkat Terbaru... Part 2

Salam korang...

Haaa..nie nak update sket crite pasal anak-anak bulus aku...

Hari consider dah 5 hari Beemer menjadi our family member.

Day 1 until day 3 consider hari-hari yang aku & En Hubby agak risau tengok Beemer yang sentiasa dalam ketakutan and Yaya sentiasa dengan rajuknya.

Everyday aku & En Hubby akan cuba pujuk Yaya supaya cool-down sket. Yelaa..anak dara mane elok marah-marah kan...

While Beemer plak lebih prefer aku to handle him compare to En Hubby.. Maybe sebab kelembutan tangan seorang ibu mithali kotttttt....

Last weekend tengah aku & En Hubby lepak-lepak watching tv, tetibe En Hubby bagitau Yaya is running towards Beemer and she is not hissing anymore.

Wow!!!!...biar btol!!!.. We expect them at least 1 week to get together... But alhamdulillah... within 3 hari jer, Yaya dah boleh terima hakikat Beemer is part of her life too... Cheeewaaahhhh....

Terus malam tue jugak kami fikirkan nama untuk Beemer.

Disebabkan sifat Beemer yang sangat charming tue, maka kami decided untuk bagi nama "Beemer Bekoor". 

Well bahasa ibunda Dutch tak akan kami lupakan... at least dapat diabadikan kat nama Beemer...

So start dari malam isnin haritue until today maka mula la episod main hide and seek between Yaya and Beemer....

Then skarang nie asal sekor lari ke depan, lagi sekor sure akan mengekor kat belakang... waaahhh...best friend nampaknyer...

Pastu, malam nie for the first time kami decided untuk biarkan jer cage Beemer terbuka. Means Beemer dah tak payah lagi kene kurung dalam cage waktu malam.

Harapnya both of them can behave very well tonight.....

Beemer pon sekarang dah start purring everytime kami pet die... Soooo manjaaaaa...

Bestnye aku rasa sekarang nie!!!!!

Jiom kite layan picture budak-budak bulus tue....


1st night Beemer sampai rumah bata merah

Beemer tengah stress lagi dengan Yaya

Yaya budak bulu yang kuat merajuk


Beemer rindu Mama Nin, Bimo & Jordana yerr...

Yaya tengah mengintai Beemer nyorok belakang curtain

1st time face to face without hissing to each other

Beemer tengah malas nak kejar semula Yaya yang tiba-tiba plak lari...

Tak bley jadi nie... Beemer kejar Yaya

Yaya mengintai semula Beemer

Yaya tunggu Beemer turun main dengan die

Yaya : "Beemer kite berdamai la yerrr..."

Beemer : "Yaya ko ikhlas ke tak nie????"

Yaya : "Aku ikhlas la nie...Jiom la main Beemer"

Beemer :"Yaya, ko nyorok la dulu ek...nanti aku cari"

Yaya : "Beemer brape lame aku nak kene tunggu ko turun nie...tak aci la asyik dok atas kerusi tue jerrr..."

4 comments:

  1. Hihihihi so cute......hopefully ada part 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 etc...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you kak nin...
      InsyaAllah akan update pasal budak bulus 2 ekor nie...

      Delete