Saturday 13 July 2013

3rd Ramadhan...

Alhamdulillah hari ni kite dah jejak hari ke 4 Ramadhan kan...

Sekejap rasenyer...

Semalam seperti sebelum ini, Hamzah & Hadie masih mengekalkan rekod tanpa kalah... Syukur Ya Allah...

Lebih mengembirakan hati diorang berdua bila semalam finally dapat berbuka di rumah Oma (MIL aku).

Macam-macam makanan tekah disediakan oleh nenek & SIL aku, tue tak termasuk lagi makanan yang dibeli oleh MIL.

Memang meriah lah kami berbuka semalam. Ada Ikan stim (SIL masak), mee hong kong (nenek masak), air longan, siput sedut, paku masak lemak, nasi dagang & gulai ayam (nenek masak gak), ketupat palas, lemang & rendang N9 (aku beli kat jalan TAR semalam, ayam goreng...aper lagi ek...banyak sangat makanannyer sampai penuh meja.

Tapi aku takat dapat tulis jer la senarainyer ek sebab gambar memang aku tak snap la semalam...ekekekekeke

Balik dari rumah MIL, Hamzah & Hadie buat perangai taknak tido plak... Adoii...fenin gak aku sebab dah tau akibatnyer nanti....

Seperti yang dijangkakan budak 2 orang tue susah nak bangun sahur... Siap ade acara air mata dari Hamzah sebab kene pakse makan...

Bukan aper kesian ko anak aku kalo tak sahur tapi nak puasa gak..nangis pon nangis laa..penting die makan sahur.

Untuk sahur aku just gorengkan nugget untuk anak-anak teruna tue. Then for En Hubby plak makan left-over ikan stim yang SIL bekalkan.

Since ikan stim pon takde la banyak mane balancenyer, aku masak lauk pindang ekor tenggiri seketul untuk diri aku bersahur.

Alhamdulillah selesai gak sahur kami tadi... ikan singgang aku plak ade lagi balance sebelah untuk dijadikan lauk Little Princess Hannah yang tak pose...

Hari nie since hari cutie agak mencabar gak untuk Hamzah & Hadie berpuasa since dapur rumah aku tue memang sentiasa full dengan makanan...

Tambahan lagi Little Princess Hannah yang non-stop makan really mencabar keimanan abang-abang die berpuasa....

Harapnyer Hamzah & Hadie tabah menempuhi puasa hari ini dan esok...

Nak berbuka aper ek hari nie????????

Actually tekak nie dok terasa nak makan chee chong fun dari semalam...

So rasenyer nak ajak En Hubby berbuka kat restoran Yong Tau Foo la petang nie....

Ekekekekeke...mak buyung craving for chee chong fun & yong tau foo nampaknyer...mengada sungguh!!!!

No comments:

Post a Comment