Tuesday 4 June 2013

Penangan Novel....

Salam korang...

Pergghhhh...naik bersawang blog aku nie rupanyer...

Mahap ler tuan rumah tengah bz yang amat...

Weekend aritue sibuk melayan kerenah anak-anak...yelaaaa....the week beforekan aku dah bz dengan cat show...

So this week terpaksa la melayan kerenah diorg plak...tak kemana pon...bawak diorg berulang ke rumah MIL jer sambil menghiburkan hati nenek @ noyang the Hafiizans.

Then ntah camner ahad lepas nenek call kate teringin nak makan Thai food...

Well aku kan menantu yang hantu...erti kata aku nak masak sendiri tue mungkin tak la kot memandangkan Cik Hannah tue yang asyik nak melekat jer kat aku...(alasan dasar pemalas)

So aku pon mintak En Hubby dropkan aku kat Ikano untuk aku tapau food kat 1 of nenek's favorite restaurant, Absolute Thai. Sambil tunggu lauk-pauk yang diorder siap terus aku teringat novel yang aku nanti-nantikan telah berada di pasaran...

Aper lagi, makcik terus berlari memanjat escalator pegi ke Popular Bookstore dan berjaya membeli novel yang membuatkan hidup aku tak tenang selagi tak dapat baca....

So ahad malam lepas aku selamat menidurkan the Hafiizans bermulalah episode aku membaca novel yang aku beli tadi...

'My Precious Iris' (MPI) by Melur Jelita.... actually novel nie adalah sambungan daripada novel 'I Love You Stupid'(ILUS).

Since dah ter syiok bace ILUS dulu, dapat jer tau ade sambungan nyer dalam MPI terus hati tak tenteram selagi tak dapat membacanya...

Maka, asal ada masa terluang jer aku akan terus mengadap novel tue selagi tak habis baca...

Bermula ahad malam sehinggalah pagi tadi aku akhirnya berjaya menghabiskan novel tersebut...

Well biasalah biler baru habis baca novel nie hati masih tersisa-sisa dengan perasaan yang ade dalam novel tue...

Siap terkantoi plak dengan officemate yang mate aku bengkak...die ingat aku demam...sebenarnya aku layan feeling baca novel...muahahahahahahaha....

Buat masa nie Melur Jelita telah menulis 3 buah novel yang semuanya telah berjaya aku baca....

Ape yang aku suka tentang karya Melur Jelita nie, walaupun penuh dengan fantasi kehebatan cinta, beliau tetap menyelitkan info-info yang sangat berguna....

Maknanya aku takde la baca novel lagho jer...dapat gak la sedikit sebanyak ilmu yang aku perolehi dari hasil bacaan novel-novel nie...

Oklaaaa...esok aku ade meeting yang sangat penting di Pejabat Peguam Negara....

So ade sket lagi persiadaan yang perlu aku siapkan....

semoga Allah permudahkan segala urusan ku nanti... Aminnn...

Bubye korang... Have a nice day.....

No comments:

Post a Comment