Wednesday 5 June 2013

Jiom Pegi Jalan-Jalan Jakarta....

Salam korang...

Memula arini aku nak start dengan ucapan Happy Belated Birthday buat abang aku... which is birthday die semalam... Semoga panjang umur dan murah rezeki...

Bersempena hari lahir beliau yang ke 35 semalam juga merupakan detik permulaan kehidupan baru abang aku kat bumi Banten, Jakarta Indonesia.

Alhamdulillah beliau telah dinaikkan pangkat dan semalam telah selamat menjejakkan kaki di tanah jawa tanpa isteri dan anak-anak... Sian SIL & the kids, but insyaAllah if ade rezeki mereka akan turut menyusul...Tunggu abang settle down kat sane dulu rasenyer....

Actually aku pon tak berapa pasti di mana lokasi Banten nie until aku bukak wikipedia....ekekekekeke...

So lepas nie bertambahlah lagi 1 port untuk aku & family pergi berjalan... Jakarta here we go!!!

Taaapiiiiiii....sebenarnyer Banten nie takde la exactly kat Jakarta pon... Banten nie terletak di hujung sekali Kepulauan Jawa Barat 120km daripada Bandar Jakarta. Kiranya dah menghala ke Kepulauan Sumatera gak laaa....

Menurut Mr Wiki nie, penduduk Banten terdiri daripada Bantenese (47%), Sundanese (23%), Javanese (12%), Betawi (10%), Chinese (1%) which Islam (96.6%), Protestant (1.2%), Catholic (1%), Buddhism (0.7%) dan Hindu (0.4%)

So rasenyer dari segi nak cari makanan halal kat sane insyaAllah tak jadi masalah la kot....

Bagi sape yang nak tau lebih detail berkaitan Banten nie boleh la tengok kat Mr Wiki nie yer....

Kat sini aku sharekan beberapa keping gambar-gambar menarik Banten yang aku copy dari En Google....

Umang Island


Masjed Raya Cilegon

Port of Banten

Tanjung Anom
So kepada En Hubby, pasni aper lagi...jiom jengok mane-mane promotion flight ticket ke Jakarta plak... InsyaAllah if ade rezeki aku akan sampai gak ke sane nanti....

No comments:

Post a Comment