Friday 6 September 2013

Bila Anak Tak Suka Makan Ubat Batuk...

Salam korang,

Rasanyer topic nie agak biasa bagi ibu-ibu mempunyai anak yang berusia 10 tahun ke bawah kot...

Well masalah nie turut dihadapi oleh aku.

Everytime anak-anak mengalami masalah batuk up to the stage sampai termuntah punyer la susah nak pujuk diorang untuk makan ubat batuk especially yang diperolehi daripada clinic.

Sebab rasenyer agak pedas dan mengantukkan.

So biasanya biler the kids batuk aku akan sapukan tiger balm kat dada die depan dan belakang.


So far alhamdulillah agak membantu juga kaedah yang diajarkan oleh mak aku tue...

Selain daripada itu juga, mak aku galakkan makan jeli gamat jika batuk berterusan. Alhamdulillah kaedah nie pon sangat pantas melegakan batuk dan kahak.


Buat masa ini hanya satu jenis sahaja ubat batuk yang boleh diterima oleh anak-anak aku iaitu Ivy leaf extract.

Sebab ubat batuk yang nie agak manis rasanya seperti green tea pon ade.

Harapnyer dengan perkongsian ini dapat membantu korang dalam mengatasi masalah anak batuk.

Selamat mencuba!!!

No comments:

Post a Comment