Friday 23 August 2013

18 Weeks Pregnancy...

Salam korang...

Pejam celik dah 18 minggu aku pregnant.

Well perut aku pon sudah menampakkan sedikit kehadapan dan pergerakan baby H telah mula terasa...

So kalo sebelum cuti raya haritue masih lagi boleh cover yang diri sudah berbadan dua...sekarang orang dah start tegur bila bertembung...uhuhuhuhuhuhu

Last monday dah pegi monthly check-up and alhamdulillah baby H sihat...

Tapi check-up kali ni doktor tak print gambar hasil ultra-sound sebab agak kurang jelas...(nak buat camner perut aku tebal sangat).

Aper pon aku dapat la lihat degupan jantung baby H ok... then anggota badan baby H dah cantik terbentuk.

Position baby H plak masih songsang lagi tapi tak perlu nak risau sangat sebab time Little Princess Hannah pon camtue gak...dah hujung-hujung time nak bersalin alhamdulillah baby berpusing mengikut kedudukan yang sepatutnya...

Since En Hubby terlalu busy minggu nie maka check-up aritue aku pegi sesorang jer....

Seperti yang dijangkakan jantina baby H kali nie telah dapat dikenalpasti.

Well jangkaan awal En Hubby memang tepat!!!....

Baby H ok...while mommy die plak kureng ok sket sebab tekanan darah masih tinggi walaupun doktor dah increase dose ubat last month.

Bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini seperti baby kurang mendapat oxygen,mommy bleeding, etc...doktor increasekan lagi dosage ubat darah tinggi...

Aku pasrah jer la makan ubat darah tinggi 3 kali sehari sekarang ni demi untuk menjaga kesihatan diri dan baby H.

Kerja-kerja rumah plak skarang banyak dibantu oleh En Hubby especially bab-bab angkat bakul baju untuk dicuci dan angkat bakul baju yang telah dicuci....

Fuhhhh...lega banyak gak aku atas bantuan En Hubby tue.

Hamzah plak makin banyak memberi kerjasama dengan mendengar arahan aku & En Hubby dalam membantu membuat kerja rumah sket-sket...

Hadie aku rase mengalami syndrome nak dapat adik gak kot sebab lately die semakin manja dan kuat menangis dan merempan buat tak seteruk Hannah...

Hannah now pantang aku tersalah buat action sket die akan tantrum teruk giler...

Adoiii..kadang-kandang tue memang sampai senak gak perut nak handle Little Princess tue... Tapi nak buat macam mana sebab sekarang ni Hannah dicabar emosi dengan keadaan mommy tengah pregnant dan mommy tengah pujuk Hannah to wean off breastfeed.

Alhamdulillah penerimaan Hannah terhadap botol susu semakin baik...tapi tue laaa..die taknak formula milk at all... So now die minum UHT chocolate milk jer...

Tiada gambar yang dapat aku sharekan buat kali nie since camera tertinggal dalam kereta hanya gambaran baby pada usia kandungan 18 minggu jer yang aku copy dari En Google... 


  

No comments:

Post a Comment