Wednesday 31 July 2013

20 & 21 Ramadhan...

Salam korang..

Diam tak diam dah masuk hari ke 22 Ramadhan dah kite kan!!!

Camner persediaan menyambut Aidilfitri masing-masing???

Seriously cakap aku & En Hubby sebenarnya belum buat any serious preparation untuk menyambut hari raya tahun nie...

Malam tadi baru aku start kumpulkan semula pakaian-pakaian the Hafiizans yang aku dah belikan dari awal dulu termasuklah pakaian-pakaian yang MIL & SIL belikan juga...

MIL & SIL aku memang menjadi kesukaan diorang belikan pakaian untuk the Hafiizans. Aku dengan En Hubby plak memang tersenyum lebar jer laaaa... Untung aku kan!!! Alhamdulillah...tue namanya rezeki Allah berikan.

Tahun nie the Hafiizans tema pakaian raya diorang agak berlainan sket since MIL ade belikan pakaian daripada China untuk diorang haritue..meaning raya diorang akan berkonsep berhari raya di China....

Then mak pon aritue ade belikan pakaian batik jawa untuk the Hafiizans waktu die pergi melawat abang aku kat Banten, Jakarta. So ade antara hari di hari raya tue nanti the Hafiizans akan mengayakan plak pakaian batik jawa....

So internationalkan anak-anak aku!!!

Tue blom lagi baju Hackett yang SIL order khas dari U.K!!! perrgghhh...tahun nie the Hafiizans memang beraya sakan dengan tema satu dunia....

Namun begitu ada resam tidak dilupakan... baju kurung untuk Little Princess Hannah aku dah belikan siap-siap. Sekarang nie tinggal lagi nak carikan baju melayu saja untuk En Hubby, Hamzah & Hadie.

InsyaAllah kalo ade rezeki tengah hari nanti aku nak keluar mencari kejap.

Harapnye aku larat la memandangkan harini kesihatan aku agak kureng...

Rasenyer bp aku naik tinggi kot time sahur tadi sebab hidung aku tetibe berdarah dan aku termuntah lepas subuh tadi... biasanya tue tanda-tanda bp aku tengah tinggi tue...

Sebenarnya ubat hbp aku dan makan siap-siap waktu sahur tadi. Tapi bukannyer darah tue bley turun serta merta kan!!!

Pakaian raya aku plak, alhamdulillah telah selamat aku collect dari toilor aku semalam... Actually aku nie memang jenis menempah baju kurung setahun sekali jer sebagai baju raya langsung terus akan menjadi baju aku pegi keje... Ekekekekekeke...

En Hubby plak so far dah ade sehelai t-shirt Hackett yang SIL belikan untuk die. Sayang adik pada abang die yang sorang tue....

Then MIL plak ade belikan baju dari China gak untuk En Hubby yang akan dipakai time raya... Actually baju untuk aku pon ade gak MIL belikan...tapi aku akan pakai baju tue biler ke tempat yang sejuk jer la kot memandang baju tue more to overcoat.

Kuih raya seperti tahun-tahun terdahulu memang semuanya adalah hasil tunjuk-tunjuk jer... 

Tahun nie kami menjalankan aktiviti berjimat cermat dimana kuih raya yang ditempah semuanya 1 bekas sahaja dan total jenis kuih raya dalam 5 jenis sahaja yang ditempah. Kalo ade extra tue meaning rezeki orang bagi...alhamdulillah syukurrrr....

Orait....cukup serious ker persediaan raya aku tue?????? Bagi aku belum cukup serious selagi kerja-kerja overhaul rumah belum dimulakan...

InsyaAllah weekend nie persediaan akan menjadi lebih serious...

Crite plak pasal 20 Ramadhan aritue, kami balik kerja terus jer pergi Setia City Mall... 

Pusing punyer pusing end up kami berbuka di KFC jer... Sahur plak kami makan chicken wrap... camner nak buat chicken wrap tue korang bley refer pada entry aku yang kat sini.


Then semalam on 21 Ramadhan En Hubby ajak berbuka dengan kawan-kawan program BAKTI die dekat Hadramwat Palace Restaurant...

Hamzah dengar jer berbuka kat kedai arab die memang excited laa...

Kepada sesiapa yang nak tau pasal restaurant nie boleh la check kat website die di sini.


Sorry sangat disebab kekalutan aku sendiri semalam memang aku lupa nak keluarkan camera dan ambik gambar-gambar sepanjang kat sana...

Aper pon aku boleh katekan not bad gak restaurant nie....

Cuma mungkin aku terlalu penat semalam so selera makan aku tersangat merudum.

Tak banyak pon food yang mampu aku telan semalam.

Untuk sahur pagi nie aku just goreng nugget for the Hafiizans (Hannah pon bangun join sahur) then aku panaskan semula stok tauhu anora yang aku memang simpan dalam fridge kat rumah.

Since grilled chicken strip semalam ade balance lagi untuk cukup 1 wrap so aku buatkan chicken wrap untuk En Hubby.

So far aku berasa sangat beruntung sebab Hamzah & Hadie masih lagi dapat mengekalkan puasa Ramadhan diorang tanpa tinggal walau sehari.

Semoga Allah permudahkan lagi urusan kami sekeluarga. Aminnn....

No comments:

Post a Comment