Friday 26 July 2013

15th & 16th Ramadhan....

Salam korang....

Sebelum aku memulakan cerita pasal Ramadhan 15th dan 16th kami, aku memohon jasa baik reader untuk menyedekahkan Al-Fatihah kepada salah seorang rakan kami semasa di bumi Netherlands dulu... Allahyarham Iskandar Kassim yang telah pergi buat selamanya semalam.... Al-Fatihah....

Actually pemergian arwah sangat memberi kesan pada diri aku bila mengenangkan isteri arwah, Rozie yang sekarang ini masih lagi dalam pantang anak no. 3 mereka. Lebih menambahkan sedih dihati bila melihat Aiman, 6 dan Aishah Sophea, 3 duduk disebelah jenazah abbi mereka di masjid semalam....

Hati aku bertambah-tambah sayu apabila di tanah perkuburan, Aiman memeluk umminya dan cakap yang dia rindukan abbi... Ya Allah, besar sungguh dugaan yang ditanggung oleh sahabatku Rozie Ahmad...

Aku juga mohon reader semua untuk mendoakan  semoga Allah memberikan kekuatan kepada Rozie untuk meneruskan hidup bersama-sama putera & puteri-puteri beliau dan semoga Allah menempatkan Allahyarham Iskandar bersama-sama orang yang beriman dah beramal soleh.

Sesungguhnya Engkau yang Maha Mengetahui dengan setiap kejadian yang berlaku ini.

............................................................................................................

Orait berbalik pasal 15th Ramadhan, En Hubby telah ajak aku & the Hafiizans to join his office's iftar at Sahara Aosis Restaurant, Jalan Ampang.

Not bad juga juadah berbuka di sana and the price rasenyer not too bad... RM55 dewasa dan RM26 kanak-kanak.

Hamzah berulang kali tambah nasi mandy with roasted lamb... Rasenyer 4 kali kot die berulang tambah makan...

Rata-rata food yang dihidangkan memang tasty. Antaranya ade musaka, chicken mandy, lentil soup, humus, tabboleh, falafel, fish fillet, kebab, baklava ...etc...

Nie some of the picture sepanjang kami berbuka di sana...
Meja berbuka kami

Hamzah boring tunggu maghrib

Barisan buffet

Hannah Hafiizan...

Yummy food!!!

My 1st plate...roasted lamb, chicken mandy & rice mandy

Semua dah ready untuk berbuka puasa

Doa dulu sebelum makan...


En Hubby tersenyum manisssss

Hadie loves the mint tea

Hamzah with his 4th plate of mandi rice & roasted lamb

Muka budak kekenyangan....

Smile....
 Untuk bersahur aku tak makan aper pon sebab perut masih kenyang berbuka. So aku minum air jer.

Hamzah & Hadie aku masakkan mac & cheese again.... En Hubby plak aku panaskan laksa johor yang aku beli dari office.

16th Ramadhan plak mood memang dah ke laut la sebab hati masih sedih. Dalam keadaan badan penat, nenek call ajak berbuka puasa di rumah MIL.

Alhamdulillah rezeki kami semalam berbuka di rumah MIL.

Nenek rupenyer masakkan nasi sambal goreng!!!

Sape yang biasa breakfast makanan Singapore kenal la kot nasi sambal goreng nie...

Nenek siap bungkuskan sorang satu dengan daun pisang. 

Basically dalam setiap bungkusan tue ade nasi, sambal goreng, daging rendang, acar timun, serunding, bergedel dan terung garam asam.

Perghhh...memang sedap laaa...sampai aku tak larat nak habiskan sebungkus nasi tue since banyak nenek letak dalam setiap bungkusan.

Nasib En Hubby memberi bantuan....

Sahur pagi tadi plak memang aku panaskan jer wutever makanan yang left-over dalam fridge.

Mata masih bengkak sebab nanges semalam and badan plak sakit-sakit macam nak demam....

Aper pon bak kate En Hubby, relax and take it easy... Hidup perlu diteruskan...

No comments:

Post a Comment