Wednesday 18 September 2013

22 Weeks...

Salam korang...

Semalam aku pegi monthly check-up baby H...

Diam tak diam dah 22 minggu usia baby H dalam rahim nie...


wahhh...insyaAllah half way to go...

Dan semalam En Hubby ikut sekali time check-up sebab last month die tak dapat ikut so die missed tak dapat tengok jantina baby H.

Semalam again my gyne tunjukan lagi jantina baby H pada daddy die plak...

Alhamdulillah baby H sangat active dan sihat...

Aku pon semalam for the first time blood pressure ok time check-up.

If not manjang tinggi mencanak...maka bermula semalam doktor telah reduce dosage ubat darah tinggi aku dari 2 biji 3 kali sehari kepada 1 biji 2 kali sehari...

Then doktor bagi free sample fish oil capsule untuk supplement aku... Supplement like similac (folic acid) & caltrate (calcuim) tue memang wajib la since aku sekarang dah di usia awal 3 series....

Berat aku plak buat masa nie naik 100gram jer dari bulan lepas. Alhamdulillah.

Paling penting baby H punyer tumbesaran normal.
 
So far baby H sangat active bergerak especially waktu malam.

So aku dah start la rase kurang selesa untuk tidur malam... mengiring ke kiri tak sedap, mengiring ke kanan tak kena, tidur telentang pon tak syiok... Tidur tiarap obviously la cannot!!!

Hannah Tatak (kakak Hannah) semakin hari semakin manja dan rasanya so far alhamdulillah aku dah berjaya fully wean off her from breastfeeding.

Getting pregnant diusia awal 3 series nie seriously jauh beza time zaman muda mudi dulu...ikutkan orang lain mungkin baru nak start kot..tapi bagi aku yang dah mula awal nie, time for me to stop rasanya...

Kurniaan Allah seramai 4 orang nie insyaAllah sudah cukup menceriakan dan melengkapkan keluarga the Hafiizan. InsyaAllah...

Aperpon aku sentiasa berdoa semoga the Hafiizans menjadi anak-anak yang soleh dan solehah. Serta berjaya didunia dan akhirat... Aminn Ya Allah... 

No comments:

Post a Comment