Wednesday 22 May 2013

Wordless Wednesday....

Salam korang...

Boleh ke aku berdiam????

Sape yang kenal aku personally sure geleng kepala punyer...akakakakakaka

Biler la mase minah nie pandai diamkan????

Tapi seriously sekarang nie mulut aku dah letih 4 jam berceramah tadi...

Mate rase berat jer after layan makan nasi with kari ayam & sambal udang kat bilik latihan tadi & gara-gara tido less than 4 hours jer malam tadi...

Petang nie plak nak tengok diorg jawab soalan test yang telah aku sediakan...

Harapnyer semua lulus with flying colours...

Pastu pakcik catering dah bagitau awal-awal yang menu petang nie pulut with pengat pisang!!! Favorite aku tue pengat pisang... 

Well, aku nie aper jer kaitan dengan pisang memang suke, pengat pisang, lempeng pisang, cokodok pisang, kek pisang, lepat pisang, pisang salai...aper jer base on pisang aku memang suke...
 
Esok dah last day kerja sebelum long weekend yang pasti akan sibuk untuk aku dengan En Hubby sebab kene menguruskan the Hafiizans & Beemer since Sabtu & Ahad Beemer will join the Fabulous Felines 2nd International Cat Show in Putrajaya.
Sesiapa yang rajin dan ada masa tue jemput la ke sane yer...boleh jumpe aku & Beemer...ekekekekeke

Berat sebenarnyer hati nak tinggalkan the Hafiizans weekend nie sebab tau anak-anak aku tue semuanye aktif belaka. Nasib SIL aku balik this week, boleh la mintak bantuan die jagekan the Hafiizans di siang hari dikala aku & En Hubby bertungkus lumus di Putrajaya nanti... 

SIL aku nie sangat sayangkan budak-budak tue & die rajin layan kerenah diorang... Biasanya kalo takde option lain memang mak & adik bongsu aku la jadi mangse kene jage the Hafiizans... Tapi this time diorg akan bersuka ria di Krabi...

Lagi pon SIL aku dah rindu dengan the Hafiizans since last week die tak dapat balik to celebrate Hamzah's birthday sama-sama...



Oohhh yerrr... malam tadi En Hubby dengan jayanya telah men settlekan masalah pipe tersumbat kami...

Pergghhhh...seriously dengan penuh usaha dan keringat die try to pump out the pipe so that the blockage tue gone...

Actually activity tue start biler kami balik jer office tanpa buang masa aku terus tuang 1 litre acid for pipe blockage yang kami beli die kedai hardwarer...ikut instruction suruh tuang 1/2 L jer...tapi aku slamber tuang 1L terus...

Then kami tinggalkan & pegi keluar dinner dulu...

Balik dinner terus tukar uniform dan En Hubby memulakan tugas....

Mula-mula En Hubby start dengan water jet...time tue dah nampak ketulan lemak sudah mula terpung keluar...

Tak puas hati terus En Hubby ambik rotan dan pump the blockage...

Habis semua peluh jantan keluar dikerja En Hubby...finally blockage tue selesai dan air mengalir seperti biasa....

So aku pon aper lagi..terus ke toilet bawah cuci lantai yang sememangnyer dah busuk dengan bau longkang sebab air overflow ke toilet bawah tue...then cuci pinggang mangkuk yang tertangguh dari last weekend.

En Hubby plak rupenyer tengah aku tidokan Cik Hannah kite tue die cuci semua machine slushy & fountain yang kami gunakan last weekend untuk dipulangkan semula.... Thank darling for your help....

So malam tadi sempat gak la aku vacuum semula lantai & mop ruang tamu...

Baru terasa rumah kembali seperti asal...legaaaaa....

Hamzah plak tengah sedaya upaya pujuk daddy belikan battery sebab nak main robot yang kami hadiahkan die...

Sebenarnyer kami dah belikan battery untuk robot tue, tapi on his birthday battery tue dah digunakan plak untuk mask ironman & tangan ironman die..so short of battery la sekarang nie

Terkena plak 2 hari kami mengerjakan pipe tersumbat tue, so memang takde masa la nak fikir untuk carikan battery untuk die.

Since hal pipe tersumbat dah selesai, mungkin malam nie boleh la ajak En Hubby keluar kejap untuk carikan battery die...kalo tak sampai sudah dok tahan telinga dengar die mengomel nak battery....

Aduhai anakanda ku..battery sekarang nie pon mahal oooo....

Actually stok battery kat rumah tue memang kene sentiasa ada sebab most of his toys pakai battery... tapi since kami dah lame simpan dan taknak kelaurkan lagi toy-toy yang menggunakan battery nie..aman sekejap la dunia kami dari rayuan minta battery...

Tapi since hadiah birthday die haritue memerlukan battery, maka terpaksa kami face it!!! PADAN MUKA KAMI!!!

Okla, aku curi masa kejap jer nie...nak kene gi naik bilik latihan semula untuk support kawan aku plak yang tengah bagi ceramah untuk sesi petang...

No comments:

Post a Comment