Friday 19 July 2013

9th Ramadhan

Salam korang...

Harini lambat sket aku update crite pasal kisah 9th Ramadhan kami semalam...

Office aku harini menganjurkan ceramah agama dan menjemput Bro Lim Jooi Soon, Penasihat JAKIM Ampang untuk memberi talk about ketulenan Al-Quran...

Memang best la Bro Lim nie kupas satu persatu isu dan persoalan pasal bagaimana nak buktikan ketulenan Al-Quran.

Kalo korang nak dengar Bro Lim nie bagi talk boleh la tengok kat youtube...memang best cara die kupas isu-isu berkaitan Islam dengan fakta yang sangat kukuh.

Habis ceramah Bro Lim tadi, aku terus ambik En Hubby untuk pergi melawat sahabat kami Iskandar Kassim yang masih lagi terlantar di ICU HUKM.

"Ya Allah, sempena Ramadhan yang mulia ini Engkau berikanlah syifa' Mu kepada Iskandar agar die kembali sihat seperti sediakala semula... Dan semoga Engkau memberi kekuatan kepada Rozie untuk menempuhi dugaan ini bersama anak-anak beliau...Aminnn Ya Allah..."

Orait...semalam aku berbuka di rumah MIL aku. Ikut plan asal sebenarnyer semalam nak hantar kereta pegi service.

Tapi disebabkan beberapa masalah teknikal, terpaksa tangguh dulu service kereta semalam.

But since dah sampai rumah MIL kitorang proceed jer la berbuka kat sane.

Lagi pon nenek masak bihun soto!!! Yummy!!!

Hamzah & Hadie alhamdulillah masih kekal berpuasa.

Habis meeting kat AGC semalam aku terus tapau makanan die Marriott Cafe yang terletak di tingkat 11 AGC.

Not bad actually the price kat sane. Semalam aku tapau nasi ayam 2 (jadi makanan sahur aku & En Hubby tadi), kuew teow goreng (En Hubby & SIL kate sedap!!!) & mee goreng mamak (En Hubby kate not bad gak..tapi kuew teow goreng die much better).

Actually cafe tue open for public too...cuma nak masuk sane kene go through their security dulu laaa...

Untuk Ramadhan plak buffet diorang hanya RM20 sahaja...murah kan!!!!

Sahur tadi Hamzah & Hadie makan mac & cheese. Tapi diorang makan dengan mata pejam!!!

Arghhh...aku yang stress dengan budak 2 orang nie.

Malam dah pesan suruh tido awal tapi degil btol takmo dengar cakap..

End up pagi sahur dah start liat nak bangun..but since aku tak sampai hati nak biarkan diorang berpuasa tanpa sahur, aku paksa gak diorang makan & minum waktu sahur tadi.

At least ade gak la alas perut sket before start puasa harinikan...

Okla korang, hari aku beli tauhu anora untuk berbuka...

Aper itu tauhu anora???? esok insyaAllah aku crite ok!!!

So selamat berpuasa semua.... 
 

No comments:

Post a Comment