Sunday 21 July 2013

10th & 11th Ramadhan...

Salam korang...

Wahhhh..harini dah 12th Ramadhan...Syukur kerana masih diberi peluang berpuasa lagi...

Semalam aku ade skeet penyakit M mau update kisah 10th Ramadhan kami.

Semuanya gara-gara syiok layan IPTV yang baru di install semalam...

So sekarang bill astro aku dah bergabung dengan bill maxis fibre optic aku...

So far rasenye not bad...

1st of all aku dapat jimat RM32 dari total bill (total bil IPTV RM248nett, kalo dulu astro beyond superpack1 = rm125+6%tax, maxis fiber optic 10mbps = rm148+6%tax) ... 2nd aku dapat about lagi 10 extra IPTV channel ... 3rd insyaAllah tiada masalah 'service currently not available' biler hari hujan!!!!... 4th aku dapat download some selected rancangan for free & dapat tengok beberapa selected astro on demand movie for free.

Lain-lain keistimewaannye lagi tapi aku tak terasa sangat sebab sebelum nie pon aku dah ade time pakai just astro beyond superpack 1 with PVR & 10mbps for maxis fibre optic...

Wahhh....tak pepasal aku macam mempromote plak astro IPTV nie kan...

Actually takde la promote, cuma sekadar perkongsian maklumat...

Okla..10th Ramadhan aritue kami berbuka di rumah MIL. Kali nie nenek masak roti kirai (tak pernah jemu makan...) and MIL beli nasi arab yang sedap!!!

Aku plak bawak tauhu anora yang aku order dari office jer...

Actually dah jadi rutin tahunan aku untuk orderkan tauhu anora for kawan-kawan office setiap bulan Ramadhan.

Sampai tokey tauhu anora tue pon dah kenal aku...

Pada sape yang tak tahu lagi ape itu tauhu anora boleh la check kat facebook diorang di sini.

Basically tauhu yang disumbat dengan kentang dan mix vegi dn digoreng celup tepung dan makan bersama sos khas yang disediakan.

Actually tahun 2010 dulu sepupu En Hubby yang perkenalkan tauhu anora nie kat aku...

Since malas nak pegi cari tauhu tue kat pasar ramadhan which is aku dengar kene Q panjang setiap tahun untuk mendapatkan tauhu nie terus dapat idea call tokey die then tanye bley tak buatkan delivery ke office jer...

Actually nak mintak delivery min order kene 100 biji ke atas...So dengan slamber aku email satu office tanye sape nak lagi...

Nasib dapat sambutan hangat... So bermula dari tahun 2010 telah menjadi rutin aku setiap minggu di bulan Ramadhan kumpul order tauhu anora dari kawan-kawan office.

Cume tahun 2011 jer officemate aku terputus bekalan sebab aku cutie bersalinkan Hannah time tue....

Aku sebenarnyer terlupa nak snap gambar tauhu tue..tapi aku ade surf from google rupa tauhu tue sebelum di potong and pinjam gambar officemate aku rupe tauhu tue setelah dipotong untuk tatapan korang...

Sahur plak adoiii...ntah camner aku boleh tak dengar bunyi alarm telefon pagi tue... Nasib la memang rutin setiap hari mak buat wake-up call kat aku...

Cuma biasanya by pukul 4 aku dah bangun and mak biasanya akan call pukul 5 just to reconfirm aku dah bangun and prepared for sahur...

Tapi sahur semalam mak tergerak hati call aku pukul 4.45...nasib bunyi phone mak call aku sedar..

Terus melompat aku turun katil. Nasib nenek ade bekalkan roti kirai, then dalam fridge ade left-over mac & cheese and aku ade reserve 2 ketul tauhu anora untuk bersahur.

So sahur pagi semalam aku makan seketul tauhu anora, Hamzah & Hadie makan mac&cheese dan En Hubby makan tauhu anora & roti kirai.... 

Selesai sahur & subuh, terus masing-masing masuk bilik sambung tido...perghhh...seminggu sekali jer pon nak rase tido puas-puaskan... ekekekekeke

Berbuka semalam 11th Ramadhan plak aku berbuka kat rumah mak.

Awal-awal lagi mak aku dah pesan nak roti canai dari kedai mamak depan rumah aku tue...

Memang best roti canai dari mamak tue especially kari ikan dan kuah dhal die.

Since kakak aku pon datang semalam, aku mintak En Hubby tapaukan 15 keping roti canai untuk dibawa ke rumah mak...

Bagi mengurangkan huru-hara yang akan dibuat oleh the Hafiizans, pukul 6.30petagn baru aku keluar rumah pegi ke rumah mak semalam...

Sampai jer tengok meja makan perghhhh...penuh lauk-pauk yang mak dah siap masak...

Since die masak sorang-sorang jer, dari pagi die dah slowly start masak....

Ada kari daging, kerabu perut, ayam goreng dengan kunyit hidup, ayam halia, sambal petai...aper lagi ek...dah banyak sangat lauk sampai aku pon tak ingat...

Yang pasti aku biler dah nampak kari daging tue surely aku akan makan bersama budu!!!

Before balim tue mak ade tapaukan nasi, kari daging & kerabu perut untuk sahur kitorang.

Tapi sampai rumah, Hamzah request nak makan nasi goreng...

So sebelum tido semalam, aku gorengkan siap-siap nasi with sosej & mushroom...

Sahur tadi bukan main Hamzah & En Hubby makan bertambah....

Hadie plak since tido lewat buat perangai melalak pagi-pagi buta taknak sahur...

Pakse punyer pakse end up die bersahur makan 3 keping biskut with secawan air ribena...

Oklaaa..better than nothing kan....

Aper plan untuk harini aku blom ade lagi... Yang pasti aku kene keluar cari kasut sekolah Hamzah yang dah hancur tue....

Then nak pegi ambik stok chocodate... 

Okla korang, Little Princess Hannah tue harini buat perangai taknak pakai baju...

So since after mandi tadi until now die masih berdiapers jer without baju...

Penat aku, En Hubby & Hamzah pujuk die pakai baju... tapi non of us berjaya....

Satu rumah atas bawah dah dibawab bajunya..tapi pakainyer idakkk...

Adoiii...aper ke hal nye anak dara sorang nie....

Nak try pujuk die for the last time before nak take her for afternoon nap....

Selamat berpuasa semua....

No comments:

Post a Comment