Tuesday 23 July 2013

12th & 13th Ramadhan....

Salam korang...

Pejam celik harini dah 14 Ramadhan dah kan...

Almost 1/2 way lagi Ramadhan kite....

Semalam dan kelmarin kami sekeluarga berbuka di rumah MIL...

Untungkan aku...kejap berbuka rumah MIL, kejap berbuka rumah mak aku...

Itulah untungnyer biler rumah mak & MIL tak jauh dari rumah aku sendiri...

Ekekekekekeke...Hari raya pon En Hubby dah cakap, tak payah nak pening-pening fikir nak balik mane dulu sebab nak balik dua-dua dalam tempoh sehari pon boleh...

Since rumah kami sekarang in between perjalanan ke rumah mak dan MIL, so tahun nie En Hubby kate kite tidur kat rumah sendiri jer time hari raya...

Berbalik pada kisah berbuka kami, hari Ahad tue sebenarnyer last minute, memang tak plan pon nak berbuka kat mane-mane. Tapi since dah sampai area rumah MIL tue terus decided untuk berbuka kat sane jer...

The Hafiizans memang happy la sebab dapat jumpe uncle & aunty diorang...

Last minute pon banyak gak food yang tersedia... Memang kekenyangan la aku sampai sahur pon masih terasa perut kenyang...

MIL beli lauk pauk dari kedai nasi padang dan siap belikan kebab tue... pergghhh... sedapppp...

Semalam pulak waktu aku hantarkan stok chocodate ke rumah MIL, nenek kate die tengah rebus lontong...

Since MIL & nenek adalah orang Singapore, so lontong yang nenek buat nie memang special kerana daun pisang tue die akan gulung dan di masukkan beras.

Bile die rebus, elok jer lontong tue berbentuk silinder dan keliling bewarna hijau hasil daun pisang tersebut.
Gambar ihsan En Google
Wahhhh...memang favorite aku tue!!! Call En Hubby terus die kate ok!!!

Orang lain makan lontong 5 potong, aku makan sampai 6 potong...memang stok kenyang sampai sahur...

Then SIL order gak Dominos Pizza, so happy la Hamzah & Hadie berbuka pizza.

Hannah pulak like usual, orang belum berbuka die dah makan dulu, then orang dah habis makan berbuka die tak habis-habis lagi makan.

Semalam sampai perut die bulat keras sebab non-stop makan.

Up to the stage kami terpakse sorokkan food daripada die...

Adoiii...jangan buat hal Hannah oiii..karang gemuk macam mommy susah nak kurus yanggg...

So far Hamzah & Hadie alhamdulillah masih mengekalkan prestasi berpuasa mereka...

Sahur untuk dua hari ni memang kitorang makan wutever makanan yang left-over dalam fridge jer... Cuma Hamzah & Hadie jer aku gorengkan nugget & buatkan mac& cheese....

Dan untuk tempoh dua hari gak aku sahur bertemankan budu... perghhh... menambah selera aku tue...

Okla korang... Dikesempatan ini aku ingin memohon jasa baik semua reader untuk mendoakan semoga sahabat kami Iskandar Kassim yang sedang bertarung die ICU HUKM agar kuat dalam melawan penyakit beliau dan semoga Allah memberi syifa' Nya agar beliau dapat kembali sihat.... 

Buat isteri Iskandar, Rozie tabahkan hatimu dan jangan putus asa untuk membisikkan kata-kata semangat kepada Iskandar agar kuat melawan penyakit.

Semoga doa kita semua dimakbulkan Allah bersempena bulan Ramadhan ini.... Aminnn Ya Allah...

No comments:

Post a Comment