Monday 8 July 2013

Avillion Port Dicson

Salam korang...

Harini aku pegi keje dengan mata macam panda...

Semua gara-gara menunggu kemenangan Andy Murray on Wimbledon semalam.

Kalo last year Murray menangis sebab kalah dengan Federer, semalam Murray menangis sebab menang lawan Djokovic.

Finally after 77 years, semalam Murray telah melakar sejarah Britain dengan memenangi Wimbledon yang selama ini telah dimenangi oleh player-player dari negara lain. So consider kemenangan semalam adalah sejarah bagi Britain dalam arena tennis.

Orait...habis cerita tennis. Nie aku nak cerita plak cuti-cuti Malaysia kami sekeluarga on Khamis dan Jumaat lepas.

Sebenarnya takdela bercuti sangat sebab En Hubby ade team-building office die. Tapi disebabkan activity tue dibuat di Avillion Port Dicson, aper lagi...terus En Hubby hangkut aku & the Hafiizans ikut sekali since bilik untuk kami dapat special rate...

Well waktu kat sana memang banyak la activity the Hafiizans buat termasukla acara wajib berendam di dalam swimming pool, bermesra dengan binatang-binatang di pet farm, lepak-lepak sambil main blocks kat Kid's Cabin...etc..

Unfortunately, mungkin sebab aku kelam kabut handle the Hafiizans alone, since En Hubby busy with his team building, memang aku terlupa langsung nak ambik gambar diorang buat semua activity kat atas tue.

So kejap lagi korang layan jer la few pictures yang sempat dan aku ingat untuk snap...Yang lain tue biarla aku abadikan dalam kepala otak aku jerr...

Aper yang aku katekan about Avillion Port Dicson nie memang best laa... Kami tinggal di water chalet die.

Keluasan bilik sangat spacious dan siap ade day bed yang besar mengadap laut which automatically jadi tempat tido Hamzah & Hadie...

Syiok Hamzah tido sambil mengadap laut...

Petang Khamis tue plak hujan after kami check-in, so acara tido jer la petang tue since the kids dah kepenatan berendam sambil main slide kat swimming pool tengah hari tue.

Malam tue lepas En Hubby habis activity team building, die bawa Hamzah & Hadie to join him & his friends kat seminar room to siapkan few things for the next activity. Aku plak tak ikut sebab Little Princess Hannah dah selamat beradu...

Almost 2am baru diorang semua balik bilik...sepanjang diorang takde tue aku agak suspend la tinggal berdua dengan Hannah yang tengah tido sebab malam tue air pasang dan ombak agak kuat.

Dengar plak kat berita, Penang ombak naik sampai 3.5meter.... pergghhhh... hati aku dah berdebar time tue sebab kalo tsunami aku nak lari ke mane ek... since aku duduk kat water chalet. But alhamdulillah everything went back to normal bila air start surut....

Bangun pagi, lepas breakfast terus ajak the kids terjun swimming pool lagi sampai dekat pukul 11 baru balik chalet untuk mandi dan bersiap untuk check-out. 

Lepas check-out, bermulalah activity merempat kami anak-beranak since En Hubby punyer program habis jam 5 petang.

Nasib ade gak geng lain untuk lepak bersama. So takde la boring sangat.

Bermula dari lepak kat surau, then kami berpindah lepak kat Kid's Cabin.

Habis jer program En Hubby terus diajaknye aku & the Hafiizans main pantai dulu sampai dekat maghrib.

Pastu barulah kami dinner dan bertolak balik KL....

Fuhhhh...2 hari yang agak memenatkan sebenarnyer...tapi yang penting, the Hafiizans enjoy it....

The Hafiizans tengah syiok layan tengok air pasang

Besarkan the room & the bed...
 
The Hafiizans...Muahsss...

When they are serious....
 
Hamzah & Hadie's favorite activity
    
Hamzah concentrating on his paiting

Hadie with his art...ekekekeke
Bersungguh Hamzah & Hadie nak siapkan their painting...

Hannah dah start boring...pitty my little princess

After puas main kat beach...
 
The beach at Avillion

The water chalet

 

No comments:

Post a Comment